Case VIDI

VIDI is met zo’n 50 medewerkers een expertise- en onderzoeksbureau voor verzekeringsmaatschappijen. VIDI is binnen de gevestigde orde in expertiseland onderscheidend door specialistisch maatwerk te leveren en had tot voor kort vooral naamsbekendheid in fraudeopsporing. VIDI werkt in heel Nederland en is gevestigd in het voormalige bankgebouw in het Achterhoekse Borculo. Alle schadesoorten worden voor verzekeraars door VIDI behandeld, van aansprakelijkheid tot brandschade en van stormschade tot ongevallenschade.

“Klanttevredenheid is voor verzekeraars het grootste goed geworden. Wij zorgen ervoor dat dat ook bereikt wordt door een snelle afhandeling van schade, met de inzet van digitale middelen en maatwerk wanneer dat nodig is,” vertelt directeur en mede-eigenaar Jolanda de Hoog.

  • Klant: Vidi
  • Doel: Verbeter processtructuur
  • Website: www.vidi.nl
Jolanda de Hoog

VIDI bouwt hiermee een voorsprong op ten opzicht van de concurrenten, we zijn klaar voor de toekomst in verzekeringsland.

Jolanda de HoogVIDI

Expertise- en onderzoeksbureau VIDI toekomstbestendig

In de huidige, sterk veranderende verzekerings- en schaderegelingsmarkt maakte VIDI de afgelopen jaren een sterke, gestage groei door. Mede door het werven van extra opdrachten uit tenders (ASR, Achmea) wordt voor de komende jaren verdere groei verwacht. Dat betekent niet alleen meer mensen aannemen, maar vooral ook kijken naar het proces. “We zijn heel trouw aan onze leveranciers en door de relatie die er al was met Leferink en ICT Spirit werd Jan-Henk Reef van ICT Spirit Business Solutions gevraagd om met ons mee te denken.” Jolanda de Hoog had geen ervaring met een procesarchitect en omschrijft het als een bijzonder zinvol proces. Jan-Henk keek gedurende een aantal dagen mee met de mensen die bij VIDI werken, van de invoer van een schade tot aan de factuur die verzonden wordt.

ICT Spirit Business Solutions presenteerde een herkenbaar proces, samen met een lijst van knelpunten. Die lijst was het startpunt voor het project. Er zijn werkgroepen opgezet, waarin VIDI-medewerkers uit alle onderdelen vertegenwoordigd waren. “Er zit zoveel kennis in je bedrijf, goed om dat ook te benutten” vertelt Jolanda de Hoog.

“Als de migratie klaar is, dan hebben we veel zaken geautomatiseerd en tegelijkertijd kunnen we maatwerk leveren wanneer de situatie daar om vraagt. We kunnen offline werken en zijn klaar voor de toekomst, waarin we steeds vaker gebruik zullen maken van bijvoorbeeld videobellen of digitale gegevens die de consument zelf aanlevert. Ik heb een hele hoge verwachting van het eindresultaat van dit project,” aldus Jolanda de Hoog. De omzet per expert kan omhoog, doordat ze minder tijd kwijt zijn met het verwerken van gegevens. “Jan-Henk Reef hebben we leren kennen als iemand die oog heeft voor de ondernemersvraagstukken en daar ICT-oplossingen voor aandraagt. VIDI bouwt hiermee een voorsprong op ten opzicht van de concurrenten, we zijn klaar voor de toekomst in verzekeringsland”, besluit een tevreden Jolanda de Hoog.