Case Qlip

Qlip ondersteunt de agrofood sector en voert jaarlijks ruim 10.000 beoordelingen, audits en certificeringen uit in de zuivelindustrie, melkvee- en rundveehouderij. In het laboratorium in Zutphen worden jaarlijks zo’n 14 miljoen melkmonsters in opdracht van de zuivel- en rundveeverbetering onderzocht. Daarnaast wordt in het chemisch en microbiologisch laboratorium jaarlijks meer dan 400.000 analyses uitgevoerd op met name zuivelproducten als kaas, melkpoeder en zuigelingenvoeding.

Hans van Hemert is als hoofd ICT betrokken bij de inkoop van multifunctionals en printers voor Qlip in Zutphen, het hoofdkantoor Leusden en voor COKZ, een semioverheidsbedrijf dat in hetzelfde pand is gehuisvest in Leusden.

Hans van Hemert

Alles verloopt naar wens, er zijn amper storingen

Hans van HemertQlip

Een vloeiender proces met Ricoh

Voorheen werkte Qlip met HP-machines, waar regelmatig iets aan mankeerde. De service vanuit de Randstedelijke leverancier liet te wensen over en daarmee besloot Van Hemert in ieder geval bij een volgend contract te kiezen voor een nieuwe leverancier. Een account manager van Leferink Document Works presenteerde zich, ruim op tijd voordat het nieuwe contract in zou gaan en zo werd de kans geboden om een aantrekkelijk voorstel neer te leggen. Leferink Document Works is momenteel dealer van Samsung, HP, Ricoh, Sharp en Lexmark. Toen Qlip toe was aan een vernieuwing, bleek Ricoh de beste oplossing te bieden. Tevens werd er een voorstel gemaakt voor een digidocflow-software pakket. Hiermee kunnen doorzoekbare pdf’s gegenereerd worden, waarbij het pakket bij Qlip is gekoppeld aan Exact. Facturen worden ingeboekt en voorzien van een barcode, waarna ze door digidocflow worden verwerkt.

“Ik probeer het proces zo optimaal mogelijk te maken en automatisering kan daarbij helpen. Zo zijn we aan het onderzoeken hoe we voor P&O alles kunnen digitaliseren, waarbij het nog steeds werkbaar blijft uiteraard,” aldus Van Hemert. “We hebben uiteindelijk gekozen voor Leferink, waarbij er bij het definitieve contract nog een narigheidje was, maar dat is gelukkig opgelost.” Op het moment dat we elkaar spreken is de account manager bij Leferink net vertrokken. “De nieuwe contactpersoon hoeft niet gelijk op de koffie te komen, alles verloopt naar wens, er zijn amper storingen,” vertelt een tevreden Van Hemert.