Case Deltion

Het Deltion College biedt ruim 225 verschillende mbo-opleidingen, cursussen en trainingen aan. Dit in de vorm van BOL, BBL of deeltrajecten.

Goed onderwijs verzorgen is de primaire opdracht van het Deltion College. Deltion wil hun studenten opleiden in kennis en vaardigheden die bij een beroep horen, waarbij het internationale aspect en ondernemerschap belangrijke elementen zijn.

Maar het gaat veel verder dan dat, zij zien hun opdracht breder. In de buitenwereld is zij herkenbaar als ‘partner in talentontwikkeling’. Zowel voor individuen, als voor bedrijven en organisaties.

  • Klant: Deltion College
  • Doel: Vervanging multifunctional
  • Website: Deltion.nl
Marco Delmte

”Het mooie van dit traject is dat de trots ervan straalt. Andy stuurde me een foto van alle machines die bij Leferink in het magazijn klaar stonden. En dat zegt voor mij heel veel over de betrokkenheid van de mensen van Leferink”

Marco DelmteDeltion College

Deltion kiest op basis van kwaliteit voor dealer Leferink

Het Deltion College schreef in samenwerking met BiC een aanbesteding uit voor vervanging van de multifunctionals die worden gebruikt door leerlingen en medewerkers. De nadruk lag op een koppeling met betaalsysteem Xafax, de prijs voor zwart/wit afdrukken en kwaliteit. Naast deze machines beschikt Deltion over een volwaardige reproafdeling.

Anonieme beoordeling

“Met BiC hebben wij goede ervaringen en de beoordeling van deze aanbesteding hebben wij geanonimiseerd gedaan; de beoordelaars wisten niet wie de aanbieders waren,” zo legt Marco Delmte uit hoe belangrijk het is om het proces transparant te houden en elke vorm van favoritisme uit te sluiten. Een aantal mensen uit de Deltion organisatie werd gevraagd om de kwaliteit van de aanbieders te beoordelen. Daar kwam een unanieme voorkeur uit zonder dat voor hen de prijs bekend was, het bleek de kwaliteit van Leferink Document Works te zijn. Delmte: “Ik was verbaasd, dat onze objectieve keuze op een dealer viel. We waren namelijk gewend rechtstreeks te werken met de grotere producenten uit de markt. Anderzijds voldeed Leferink aan de minimale eisen die we hadden gesteld, hetgeen iedere twijfel uiteindelijk wegnam. Na de kennismaking werd ik juist aangenaam verrast door de mensen van Leferink.”

Leferink Document Works kreeg de opdracht, omdat de afdrukkwaliteit veel beter was dan de die van de andere aanbieders. “Daarnaast was de prijs zodanig opgebouwd, dat ik dat heb vertaald als een partij die in zichzelf geloofd,” zegt Delmte.

Implementatie met Xafax

Naast de manager inkoop, was ook senior systeembeheer Arjan den Hollander nauw betrokken bij de aanbesteding en in het bijzonder de implementatiefase. Heidi Vrugteveen van Leferink leidde het implementatieproject. “Heidi laat zich niet met een kluitje in het riet sturen en was heel concreet en praktisch, een goede ervaring,” blikt Delmte terug. Arjan den Hollander is heel tevreden over de implementatie. “Het had alleen nog beter gekund in de prioritering, waarbij ik soms de knoop door moest hakken. Bij de ontkoppeling van Xafax ging de aansluiting niet meteen goed. Dat is opgelost nadat alles aangesloten werd, zodat twee panden gewoon door konden met kopiëren en afdrukken.”
Leferink Document Works heeft een partnership met Xafax, een betaalsysteem waarmee gebruikers met een pas kunnen betalen en het inzichtelijk is door wie waar kosten worden gemaakt. Arjan den Hollander: “We hadden begin 2015 de apparatuur van Xafax vervangen, dus was het een logische eis dat de nieuwe leverancier een koppeling met Xafax kan maken. We kunnen op personeelsniveau zien waar de kosten worden gemaakt en het helpt om leerlingen ervan bewust te maken dat de gegeven diensten geld kosten. Syllabi worden digitaal aangeleverd en leerlingen kunnen er zelf voor kiezen of ze het laten afdrukken of niet. Voor bijvoorbeeld de secretariële opleiding waar leerlingen moeten werken met papieren dossiers, wordt een bedrag op het account van de klas gestort.

Communicatie is essentieel

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, dat realiseren ze zich bij Deltion ook. Delmte: “Als je 65 machines komt installeren, dan weet je dat er wel eens iets mis kan gaan. De settings van de nieuwe machines waren niet gelijk aan de settings van de machine waarop wij de acceptatietesten hebben uitgevoerd. Toen kreeg Heidi het wel heel erg warm,” zegt hij met een glimlach. “Hoe dan ook, uiteindelijk gaat het erom hoe je met elkaar communiceert, dat je weet wat er aan de hand is en duidelijk is hoe de oplossing tot stand gaat komen. Het is met een sisser afgelopen en allemaal goed gekomen.”

Trots en betrokken

Delmte besluit: ”Het mooie van dit traject is dat de trots ervan straalt. Andy stuurde me een foto van alle machines die bij Leferink in het magazijn klaar stonden. En dat zegt voor mij heel veel over de betrokkenheid van de mensen van Leferink”.