Case Paul Roescher

Het indrukwekkende pand van Paul Roescher is gezichtsbepalend voor de entree van het bedrijventerrein in Rijssen. Sinds 2000 brengen zo’n 40 medewerkers vanuit deze vestiging – en sinds langere tijd al vanuit Apeldoorn – keukens, badkamers, vloeren en haarden aan de man. Het familiebedrijf is een gevestigde naam in de vervangingsmarkt en is uniek in de one-stop-shopping formule. Daarnaast doet het bedrijf tegenwoordig ook zaken in de projectbouw.

  • Klant: Paul Roescher
  • Doel: Managed Print services
  • Website: paulroescher.nl
Peter van Dijk

Ik schrijf graag gelijkmatig af en deze manier van werken helpt daar bij.

Peter van DijkPaul Roescher Rijssen en Apeldoorn

HP vervanging na inzicht in verbruik

In de twee vestigingen in Rijssen en Apeldoorn staan tien multifunctionals, elke afdeling heeft een eigen machine. Deze zijn een aantal jaren geleden elders aangeschaft. Leferink Document Works maakte toen een offerte voor Peter van Dijk, hoofd financiën, en werd tweede.

De destijds aangeschafte koopmachines werkten niet allemaal meer goed. Er ontstonden wat storingen en haperingen en het bijgeleverde servicecontract bleek niet alle werkzaamheden en onderdelen te dekken. Tijdrovende zaken waar je als ondernemer niet mee bezig wilt zijn. Bovendien was het merendeel van machines inmiddels aan vervanging toe. “Nathalie Ebbers heb ik als erg professioneel ervaren. Ze weet waar ze over praat en begrijpt wat je wilt,” aldus Van Dijk. In de nieuwe situatie die was ontstaan, vond Van Dijk het fair Leferink Document Works een kans te geven.

Nathalie Ebbers stelde voor om te beginnen met het meten van het verbruik, door de installatie van PrintCoach. Zo kan de juiste machine geplaatst worden al naar gelang de behoefte. “Ik schrijf graag gelijkmatig af en deze manier van werken helpt daar bij,” legt Van Dijk uit. In Apeldoorn werden als eerste machines vervangen en de helft van de machines is momenteel geleverd. Er is gekozen voor gelijkmatige vervanging, machines die het nog prima doen kunnen voorlopig blijven staan.

Daarnaast sloot Paul Roescher een servicecontract met Leferink af. “Het zijn de eigen mensen van Leferink Document Works die de service doen, dat spreekt me aan. Bovendien wil je ontzorgd worden. Daarom hebben we gekozen voor een ruimer servicecontract dan voorheen, hier zitten ook de onderdelen en toners bij in,” besluit een zeer tevreden Peter van Dijk.